Heb je een uitgebreid arsenaal aan machines en rollend materiaal? Allemaal toestellen met een eigen onderhoudsschema? Dan weet je maar al te goed dat het niet makkelijk is om het bos door de bomen te zien. Zo was het ook bij Bekina, een bedrijf uit Kluisbergen gespecialiseerd in rubberproducten. Dat kon beter.

Daarom kwamen ze bij TRI-S aankloppen voor een oplossing. Die kwam er in de vorm van Maintz, accurate software om alle onderhouden en documentatie minutieus bij te houden. De 3 afdelingen Bekina Boots, Bekina Compounds en Bekina Indurub draaien hierdoor een pak efficiënter. Kortom, wil je de onderhouden van je machines beter beheren? Dat doe je met Maintz. Ontdek hier de 7 belangrijkste functionaliteiten van deze software.

1. Aanmaken van unieke machinefiches

Per machine of materiaal maak je een fiche aan met unieke identificatie, locatie, contact van leverancier en fabrikant. Zo staat alle informatie per machine netjes digitaal opgeslaan.

2. Automatisch inplannen van preventief onderhoud

Elke machine heeft op regelmatige tijdstippen onderhoud nodig. Eens Maintz per toestel de periodieke onderhoudsschema's kent, worden werkorders automatisch werkorders aangemaakt volgens de ingestelde periode. Je krijgt een melding en plant het onderhoud in. Zo snel gaat het. Je slaat geen enkele onderhoudsbeurt over en bespaart je heel wat administratief werk.

3. Directe werkorders bij dringend herstel

Af en toe schort er onverwachts iets aan een toestel. Zo snel mogelijk herstellen is de boodschap. In Maintz geef je makkelijk zelf werkorders in om dat snelle herstel mogelijk te maken.

4. Toevoegen van relevante documenten per machine

Aan elke materiaalfiche en werkorder koppel je eenvoudig relevante documenten zoals schema's, handleidingen, foto's van schade, …. Het managen van jouw machinepark gebeurde nog nooit zo eenvoudig.

5. Overzicht over alle werkorders

Via de planningmodule krijg je onmiddellijk een overzicht van alle nog uit te voeren werkorders. Handig om vlot de nog openstaande werkorders aan de juiste medewerker toe te wijzen. Die krijgt dit vanzelf in zijn planningmodule te zien.

6. Beheer van wisselstukken

Voor wisselstukken is er een voorraadbeheer beschikbaar. Met details zoals code, locatie, leverancier, prijs en minimum voorraad. Hierin verwerk je eenvoudig toevoegingen, verbruik, bestellingen en inventaristellingen.

Welke wisselstukken heb je nodig? Heb je die nog op voorraad of moeten ze bijbesteld worden? Voeg in Maintz de nodige wisselstukken per werkorder toe, geef aan welke wisselstukken gebruikt werden en hou zo steeds de voorraad up-to-date.

7. Via tablets op de werkvloer

Terwijl de backend op Windows draait, is er een web-interface voor het personeel op de werkvloer. Die is ideaal voor tablets. Hiermee steken werknemers direct foto's in de map en vragen ze eenvoudig schema's en handleidingen op.

Wil je meer weten ?
Wil je je bedrijfsvoering naar een hoger niveau tillen?

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we jouw bedrijf kunnen transformeren met onze expertise in IT-development.